Leergang – 3

SONY DSC

De derde leergang kreeg al weer meer richting over dagelijks gebruik van tekenen. De opdeling zelf tekenen, tekenen voor anderen en samen tekenen gaf een duidelijke indeling over wat de cursus voor je oplevert.

Klassikaal werken is wat we gewend zijn. De leukste stukken tijdens deze sessie waren aan het raam! Iedereen staat en draagt bij omdat ze er bovenop staan. Een mooi inzicht en eentje die in leergang 4 veel meer verkend zou worden.

img_5657

Met een klein beetje richting over de manier waarop je een verhaal visueel opbouwt, gecombineerd met de geleerde basis elementen en men is in les 2 al weer mooie posters aan het maken! Waar we echter wel achter komen tijdens deze lessen is dat het toch voor iedereen erg moeilijk is om een uitdagende situatie in eigen omgeving om te zetten naar een te delen visueel verhaal. Aan de hand van wat simpele templates leert de groep steeds beter om een probleemsituatie in kaart te brengen en om dit overzicht te vertalen naar een simpel visueel verhaal waarmee je andere meeneemt in JOUW uitdaging. Ook hier bouwen we in leergang 4 verder op de persoon waarvoor je dat doet.

img_5661

We leren “spike” tekenen. Een makkelijke manier om zelf een cartoon poppetje met uitdrukking te tekenen gebaseerd op een TED vondst van Kenny:

We eindigde deze cursus met een discussie aan de glazen wand van T-mobile. Hier kwamen we er achter dat het waarschijnlijk beter zou werken als we lessen 2 en 3 zouden omdraaien. Les 2 samen visueel werken en les 3 uitwerken. De eerst volgende leergang zou hier ruimte aan geven.